6 Eylül 2014 Cumartesi

Gran Turismo 6 İnceleme

Gran Turismo 6 İnceleme

Bir Hayalin Peşinde Geçen 15 Yıl
Bir adam hem profesyonel yarış sürücüsü hem de Polyphony Digital gibi bir şirketin CEO'su olursa ortaya Gran Turismo gibi bir araba yarış oyununun çıkması kaçınılmazdır. Kazunori Yamauchi'yi hayatını yarışlara ve oyunlara yani bunları tek kalemde söylemek gerekirse yarış oyunlarına adamış biri olarak çoktan tarihe geçti. Bu adamın hayali sayesinde milyonlarca araba tutkunu yarış severin oyun oynamaya başladığını düşünmek yanlış olmayacaktır.
Gran Turismo sahneye ilk olarak 1998 yılında çıktı. Nitekim bu sene 15. yılını kutluyor. Playstation için özel olarak geliştirilen bu yarış oyunu şimdiye kadar 70 milyondan fazla sattı. Playstation, Playstation 2, Playstation 3 ve Playstation Portable için birbirinden farklı sürümleri yapılan Gran Turismo, yarış oyun dünyasında arcade ve simülasyon arasındaki çizginin hep simülasyon tarafında olmayı tercih etti.
Geçtiğimiz aylarda düzenlenen Gran Turismo'nun 15. doğum gününde GT6'nın duyurulmasını bekliyorduk. Fakat Playstation 4 kapıya dayanmışken oyunun Playstation 3 için ve hatta sadece PS3 için geliştiriliyor oluşu bizleri gerçekten şaşırtmıştı. Sony'nin yaptığı stratejik bu hamlenin doğru olup olmadığını stratejik olarak tartışmak bizim işimiz değil. Konumuz, eğer siz de kabul ederseniz: "Gran Turismo 6 İncelemesi" olacak.
İlk olarak Gran Turismo 6'yı neye göre değerlendirmek gerektiği sorusuna bir cevap arayalım. GT6 söylediğim gibi sadece PS3 için çıkarılıyor. Yani oyun üzerinde istedikleri kadar uğraşsınlar 6 sene önce yapılmış bir kaba sığdırmak zorundalar. Dolayısı ile bu nesil dediğimiz (PS3 ve Xbox 360) oyun konsolları için bir değerlendirme yapmak en doğrusu olacaktır. Çünkü bilgisayar tarafına çıksaydı eminim kabına sığmaz bir oyun olacaktı. Need for Speed gibi tamamen arcade bir yarış ile karşılaştırmak mantıksız olabilir. Fakat verdiği keyif açısından belki puanlanabilir. Ama zevkler ve renkler tartışılmayacaktır. Yakın zamanda çıkan Grid 2 oynanış fizikleri ile iyi olsa da kokpit kamerasını oyundan söküp atması yüzünden ağır bir yara aldığını düşünüyorum. Rakip konsol tarafındaki karşılığı ve ezeli rakibi bu nesile çıkmak yerine Forza 5 olarak Xbox One'a çıktığı için karşılaştırma yapmak abesle iştigal olacaktır. Kısacası: "Ne kadar ekmek o kadar köfte..." diyebiliriz ve GT6'nın en büyük rakibinin kendi kardeşi olan GT5 olduğunu söylemek hiç ama hiç yanlış olmayacaktır. İsterseniz şimdi gelelim ayrıntılara...

Çarşıdan Aldım Bir Tane, Eve Geldim 1200 Tane
5 sene süren geliştirme çabalarının ardından büyük bir sözle yani tam 1000 araba ile piyasaya çıkan oyunun adı Gran Turismo 5 olmuştu. Daha sonra güncelemeler ile 90 kadar daha eklediler. Bunun üzerine: "Gördüm ve arttırıyorum." diyen masanın karşısında oturan da onun abisi Gran Turismo 6 oldu; tamı tamına 1200 tane araba ile çıktı. Ve güncellemeler, ek paketler ile bu rakamı arttırmak derdindeler. Bu kadar arabayı nerede kullanacağız peki?" diye soruyorsanız. Gözümle tek tek sayamadım ama verilen bilgiye göre GT6 bizlere 37 tane lokasyon ve 100'e yakın pist sunmaktan geri durmamış. İşte tüm bu rakamlar Gran Turismo 6'nın bir yarış simülasyonu olması yanındaki en büyük albenileri... Peki bunları oyuna yedirebilmişler mi?
İlk olarak 1200 rakamı sizleri şu açıdan aldatmasın çünkü arabaların çoğu Japon araba üreticilerinin arabaları olarak karşımıza çıkıyor. Az önce tek tek saydığım üzere bayilikler kısmında 110 tane üretici var ve bunların büyük bir çoğunluğunda 1 veya 2 tane araba bulunuyor. Nissan'da 147 tane, Honda'da 109 tane, Mazda'da 101 tane, Toyota'da 90 tane ve Mitsubishi'de 72 tane otomobil bulunuyor. Kazunori Yamauchi kendi memleketi olan Japonya'ya torpil geçtiğinden midir yoksa sadece onlarla rahat anlaşma yapabildiğinden midir bilinmez, arabaların yarısından çoğu Japon üreticilere ait durumda bulunuyor. "Ayrıca bu üreticilerin bu kadar arabası var mıydı?" diye soracak olursanız. Abartmıyorum Nissan'ların yarısı Skyline'dır! Yine tek tek saydığım üzere mesela Mazda'nın MX-5 model arabasının üretim yılları, motor seçenekleri gibi basit farklılıklar ile 22 tane olduğunu gördüm. İşin garibi bir de bu modele çok benzer olan 8 tane de Eunos diye bir model bulunuyor. Yani benim gözümde bu 30 araba birbiri ile aynı... Bu tür örnekleri diğer araba modelleri ile arttırmak mümkün. Kısacası 1200 tane araba sayısının çok fazla bu şekilde şişirildiğini düşünüyorum. Mesela benim kullanıp yarışmak istediğim araba sayısı GT6'da toplasanız toplasanız 300'ü geçmez. Tabi bu benim bakış açım. Aranızdan bir Japon'un çıkıp da: "Ben bu MX-5 ve Eunos modellerinin her birini ayrı ayrı zevk alarak oynayacağım." derse, inanın hiç şaşırmam!
Söylememe gerek yok ama duymayanlar için hatırlatayım ki Gran Turismo 6 her ayrıntısına kadar yazılı olarak Türkçeleştirilmiş bir PS3 oyunudur. Bu konuda Playstation Türkiye'yi desteği için tebrik etmek gerekir. GT5 ile rüştünü zaten ispatlamış bir firma olarak GT6'da da aynı emeği görmek güzel oldu doğrusu. Çünkü böyle bir simülasyon oyununda en ufak bir vidaya kadar anlatım olduğundan bütün bunları Türkçe'leştirmek gerçekten büyük bir emek gerektiriyor. Eğere meraklısı iseniz oyundaki her araba, pist vs. hakkındaki en ufak bilgi kırıntısına kadar ayrıntılı bilginin olduğunu göreceksiniz. Mesela ben normal hayatta arabalara pek meraklı değilimdir ve çok fazla benim için yeni bilgi olduğunu farkettim ama okuduğum da söylenemez. Lakin "Şikan" diye bir kelimenin olduğunu ve pilotların hızlarını düşürmek için tasarlanmış virajlara verilen isim olduğunu ile defa duydum.

Gran Turismo 6'nın en büyük rakibi Gran Turismo 5'tir." dediğimiz için isterseniz farklarına biraz göz atalım. İlk olarak grafiklerde gözle görülür bir iyileştirme yapılmış. Fizik açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Fakat araba dönüşleri daha akıcı ve anlamlı (gerçeğe yakın) olmuş. Bahsettiğimiz gibi araba sayısı ve pist sayısı artmış. Kendi ayarladığımız yarışlarda hava kontrolü her pist için aktif hale getirilmiş. Kar ve toprak yarışları, Formula yarışları, Nascar Yarışları ve Karting etkinlikleri devam ediyor. Bunun yanında kariyer modu için ehliyet etkinlikleri de devam ediyor. Fakat bütün bunlar ayrı birer keyif için oynanacak seçenek olarak değil de, kariyerde ilerlememiz için gerekli birer basamak olarak karşımıza çıkıyor. Bu sebeple ehliyet yarışlarını biraz daha kolaylaştırmışlar. Ayrıca belli bir yıldız topladığınızda ehliyet etkinliği açılıyor. Bunun yanında ek olarak kahve molası gibi eğlence öğeli yarışlar da bizleri bekliyor. Redbull X mücadelesi, Ay Keşfi ve Good wood Festival of Speed gibi etkinlikler (veya modlar artık ne derseniz) etkileyici ve yerinde olmuş. Normal yarışlardan başka zamana karşı yarışlar ve drift karşılaşmaları da yapmak mümkün. Zaten kariyer kısımından ilerlerken bütün bunları tek tek deneyerek ilerlemeye oyunun oyuncuyu sevk etmesi güzel düşünülmüş. Dikkatimi çeken ilginç bir ayrıntı da yarışların neredeyse hepsine, son sırada ve hareketli bir şekilde, özellikle başı çeken arabaya uzak bir mesafede başlamamız oldu. Böylece yarışın neredeyse sonuna kadar oynama zevki canlı tutulmaya çalışılmış. Bunu haksızlık olarak düşünmeyin. Çünkü son turda yetişemediğiniz rakiplerinizin yavaşladığını hissedeceksiniz.
GT5'in en kötü bölümü olan menülerinden sonunda GT6'da kurtuluyoruz. GT6'da menü resimde gördüğünüz gibi kutucuklardan oluşuyor. En güzeli de "Start" tuşuna basınca gelen ekrandan hemen araba seçimi gibi seçeneklerin bizi karşılıyor olması olmuş. Bunun yanında yarışlara girmeden önce arabamızı değiştirmek için bir seçenek olması gerçekten GT5'de olmayan ve çok gerekli bir özellikti. İyileştirmeye gidilmiş ama yeterli değil. Çünkü her yarışın kendine özel bir üst sınır PP (Performans Puanı) bulunuyor. Bu puana veya ekstra istenen özelliğe göre araba bulmak için menüden geri çıkıp satın almak adına bahsi geçen özellikte araba bulmak adına 1200 araba denizinin içine dalmak gerekiyor. Bunu biraz kolaylaştırmak adına "Tavsiye Edilen Arabalar" kısmının konması güzel olmuş ama buradan araba beğenemezseniz işiniz biraz uğraştırıcı olabiliyor.
Gran Turismo 6'nın en büyük eksiği halen kaza hasar modellemesinin olmaması diyebiliriz. Aslında böyle bir şey var. Ama yok denecek kadar az! Arabanızla 300 km hız ile bir duvara çarptığınızda otomobilinizin ön kaputunun üzerei biraz tozlanmışçasına saçma bir görsel ile karşılaşıyorsunuz. Tam yarım saat boyunca sağa sola hızlıca vurmama rağmen arabamın hala tek parça olmasını görmem hiç iyi olmadı. Çünkü hani GT6 bir araba simülasyonuydu? Gerçek hayatta kaza yapınca arabaya bir şey olmuyor mu? Arabanızda olan tek şey (o da eğer hasarı açmışsanız) motorun güçten düşmesi vb. yavaşlamalar oluyor.
Oyunun diğer bir sevmediğim kısmı da müzikleri oldu. Bir çok içeriğin Japon ağırlıklı olması eğilimi müziklerde de kendini göstermiş. Adını sanını duymadığım ve genel olarak belli bir şarkıdan kopyalandığını hissetmenizin uzun sürmeyeceği şarkılarla dolu müzik listesi... İşin garibi şarkıların neredeyse hepsi İngilizce ve o kadar zorlama bir iş gibi duruyor ki sanki sanatçılar hızlı İngilizce kursundan yeni çıkıp hemen şarkı sözü yazmışlar. Yarış oyunlarında müzik bence çok önemlidir. Bu yüzden GT5'de de yaptığım gibi PS3 üzerindeki kendi müziklerimi oyunda oynarken dinleyebilme seçeneğimin olması çok iyi oldu diyebilirim.
Son olarak değinmemiz gereken noktamız, GT6'nın çok oyunculu kısmı oluyor. Uzun saatler deneyimleyemesem de 10'un üzerinde yarış yapmak için ancak zamanım oldu. Multiplayer tarafında GT5'e göre bir çok bağlantı problemi (lag) giderilmiş. Zaten oyunlara girmeden önce bağlantı özelliklerini görebiliyorsunuz. Maksimum 16 kişiye kadar oyuncu destekleniyor. Oyun kurarken size verilen seçenekler muazzam derecede fazla tutulmuş. Hava durumundan yerdeki neme; başlama biçiminden başlangıç sıralamasına; pit stop sayısından hava akım gücünün etkinliğine ve daha sayamayacağım bir çok özelliği ayarlayabiliyorsunuz. Yarış sırasında sesli chat bulunuyor ve oda sahibi iseniz istediğiniz oyuncuyu yarıştan atabiliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

6 Eylül 2014 Cumartesi

Gran Turismo 6 İnceleme

Gran Turismo 6 İnceleme

Bir Hayalin Peşinde Geçen 15 Yıl
Bir adam hem profesyonel yarış sürücüsü hem de Polyphony Digital gibi bir şirketin CEO'su olursa ortaya Gran Turismo gibi bir araba yarış oyununun çıkması kaçınılmazdır. Kazunori Yamauchi'yi hayatını yarışlara ve oyunlara yani bunları tek kalemde söylemek gerekirse yarış oyunlarına adamış biri olarak çoktan tarihe geçti. Bu adamın hayali sayesinde milyonlarca araba tutkunu yarış severin oyun oynamaya başladığını düşünmek yanlış olmayacaktır.
Gran Turismo sahneye ilk olarak 1998 yılında çıktı. Nitekim bu sene 15. yılını kutluyor. Playstation için özel olarak geliştirilen bu yarış oyunu şimdiye kadar 70 milyondan fazla sattı. Playstation, Playstation 2, Playstation 3 ve Playstation Portable için birbirinden farklı sürümleri yapılan Gran Turismo, yarış oyun dünyasında arcade ve simülasyon arasındaki çizginin hep simülasyon tarafında olmayı tercih etti.
Geçtiğimiz aylarda düzenlenen Gran Turismo'nun 15. doğum gününde GT6'nın duyurulmasını bekliyorduk. Fakat Playstation 4 kapıya dayanmışken oyunun Playstation 3 için ve hatta sadece PS3 için geliştiriliyor oluşu bizleri gerçekten şaşırtmıştı. Sony'nin yaptığı stratejik bu hamlenin doğru olup olmadığını stratejik olarak tartışmak bizim işimiz değil. Konumuz, eğer siz de kabul ederseniz: "Gran Turismo 6 İncelemesi" olacak.
İlk olarak Gran Turismo 6'yı neye göre değerlendirmek gerektiği sorusuna bir cevap arayalım. GT6 söylediğim gibi sadece PS3 için çıkarılıyor. Yani oyun üzerinde istedikleri kadar uğraşsınlar 6 sene önce yapılmış bir kaba sığdırmak zorundalar. Dolayısı ile bu nesil dediğimiz (PS3 ve Xbox 360) oyun konsolları için bir değerlendirme yapmak en doğrusu olacaktır. Çünkü bilgisayar tarafına çıksaydı eminim kabına sığmaz bir oyun olacaktı. Need for Speed gibi tamamen arcade bir yarış ile karşılaştırmak mantıksız olabilir. Fakat verdiği keyif açısından belki puanlanabilir. Ama zevkler ve renkler tartışılmayacaktır. Yakın zamanda çıkan Grid 2 oynanış fizikleri ile iyi olsa da kokpit kamerasını oyundan söküp atması yüzünden ağır bir yara aldığını düşünüyorum. Rakip konsol tarafındaki karşılığı ve ezeli rakibi bu nesile çıkmak yerine Forza 5 olarak Xbox One'a çıktığı için karşılaştırma yapmak abesle iştigal olacaktır. Kısacası: "Ne kadar ekmek o kadar köfte..." diyebiliriz ve GT6'nın en büyük rakibinin kendi kardeşi olan GT5 olduğunu söylemek hiç ama hiç yanlış olmayacaktır. İsterseniz şimdi gelelim ayrıntılara...

Çarşıdan Aldım Bir Tane, Eve Geldim 1200 Tane
5 sene süren geliştirme çabalarının ardından büyük bir sözle yani tam 1000 araba ile piyasaya çıkan oyunun adı Gran Turismo 5 olmuştu. Daha sonra güncelemeler ile 90 kadar daha eklediler. Bunun üzerine: "Gördüm ve arttırıyorum." diyen masanın karşısında oturan da onun abisi Gran Turismo 6 oldu; tamı tamına 1200 tane araba ile çıktı. Ve güncellemeler, ek paketler ile bu rakamı arttırmak derdindeler. Bu kadar arabayı nerede kullanacağız peki?" diye soruyorsanız. Gözümle tek tek sayamadım ama verilen bilgiye göre GT6 bizlere 37 tane lokasyon ve 100'e yakın pist sunmaktan geri durmamış. İşte tüm bu rakamlar Gran Turismo 6'nın bir yarış simülasyonu olması yanındaki en büyük albenileri... Peki bunları oyuna yedirebilmişler mi?
İlk olarak 1200 rakamı sizleri şu açıdan aldatmasın çünkü arabaların çoğu Japon araba üreticilerinin arabaları olarak karşımıza çıkıyor. Az önce tek tek saydığım üzere bayilikler kısmında 110 tane üretici var ve bunların büyük bir çoğunluğunda 1 veya 2 tane araba bulunuyor. Nissan'da 147 tane, Honda'da 109 tane, Mazda'da 101 tane, Toyota'da 90 tane ve Mitsubishi'de 72 tane otomobil bulunuyor. Kazunori Yamauchi kendi memleketi olan Japonya'ya torpil geçtiğinden midir yoksa sadece onlarla rahat anlaşma yapabildiğinden midir bilinmez, arabaların yarısından çoğu Japon üreticilere ait durumda bulunuyor. "Ayrıca bu üreticilerin bu kadar arabası var mıydı?" diye soracak olursanız. Abartmıyorum Nissan'ların yarısı Skyline'dır! Yine tek tek saydığım üzere mesela Mazda'nın MX-5 model arabasının üretim yılları, motor seçenekleri gibi basit farklılıklar ile 22 tane olduğunu gördüm. İşin garibi bir de bu modele çok benzer olan 8 tane de Eunos diye bir model bulunuyor. Yani benim gözümde bu 30 araba birbiri ile aynı... Bu tür örnekleri diğer araba modelleri ile arttırmak mümkün. Kısacası 1200 tane araba sayısının çok fazla bu şekilde şişirildiğini düşünüyorum. Mesela benim kullanıp yarışmak istediğim araba sayısı GT6'da toplasanız toplasanız 300'ü geçmez. Tabi bu benim bakış açım. Aranızdan bir Japon'un çıkıp da: "Ben bu MX-5 ve Eunos modellerinin her birini ayrı ayrı zevk alarak oynayacağım." derse, inanın hiç şaşırmam!
Söylememe gerek yok ama duymayanlar için hatırlatayım ki Gran Turismo 6 her ayrıntısına kadar yazılı olarak Türkçeleştirilmiş bir PS3 oyunudur. Bu konuda Playstation Türkiye'yi desteği için tebrik etmek gerekir. GT5 ile rüştünü zaten ispatlamış bir firma olarak GT6'da da aynı emeği görmek güzel oldu doğrusu. Çünkü böyle bir simülasyon oyununda en ufak bir vidaya kadar anlatım olduğundan bütün bunları Türkçe'leştirmek gerçekten büyük bir emek gerektiriyor. Eğere meraklısı iseniz oyundaki her araba, pist vs. hakkındaki en ufak bilgi kırıntısına kadar ayrıntılı bilginin olduğunu göreceksiniz. Mesela ben normal hayatta arabalara pek meraklı değilimdir ve çok fazla benim için yeni bilgi olduğunu farkettim ama okuduğum da söylenemez. Lakin "Şikan" diye bir kelimenin olduğunu ve pilotların hızlarını düşürmek için tasarlanmış virajlara verilen isim olduğunu ile defa duydum.

Gran Turismo 6'nın en büyük rakibi Gran Turismo 5'tir." dediğimiz için isterseniz farklarına biraz göz atalım. İlk olarak grafiklerde gözle görülür bir iyileştirme yapılmış. Fizik açısından aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Fakat araba dönüşleri daha akıcı ve anlamlı (gerçeğe yakın) olmuş. Bahsettiğimiz gibi araba sayısı ve pist sayısı artmış. Kendi ayarladığımız yarışlarda hava kontrolü her pist için aktif hale getirilmiş. Kar ve toprak yarışları, Formula yarışları, Nascar Yarışları ve Karting etkinlikleri devam ediyor. Bunun yanında kariyer modu için ehliyet etkinlikleri de devam ediyor. Fakat bütün bunlar ayrı birer keyif için oynanacak seçenek olarak değil de, kariyerde ilerlememiz için gerekli birer basamak olarak karşımıza çıkıyor. Bu sebeple ehliyet yarışlarını biraz daha kolaylaştırmışlar. Ayrıca belli bir yıldız topladığınızda ehliyet etkinliği açılıyor. Bunun yanında ek olarak kahve molası gibi eğlence öğeli yarışlar da bizleri bekliyor. Redbull X mücadelesi, Ay Keşfi ve Good wood Festival of Speed gibi etkinlikler (veya modlar artık ne derseniz) etkileyici ve yerinde olmuş. Normal yarışlardan başka zamana karşı yarışlar ve drift karşılaşmaları da yapmak mümkün. Zaten kariyer kısımından ilerlerken bütün bunları tek tek deneyerek ilerlemeye oyunun oyuncuyu sevk etmesi güzel düşünülmüş. Dikkatimi çeken ilginç bir ayrıntı da yarışların neredeyse hepsine, son sırada ve hareketli bir şekilde, özellikle başı çeken arabaya uzak bir mesafede başlamamız oldu. Böylece yarışın neredeyse sonuna kadar oynama zevki canlı tutulmaya çalışılmış. Bunu haksızlık olarak düşünmeyin. Çünkü son turda yetişemediğiniz rakiplerinizin yavaşladığını hissedeceksiniz.
GT5'in en kötü bölümü olan menülerinden sonunda GT6'da kurtuluyoruz. GT6'da menü resimde gördüğünüz gibi kutucuklardan oluşuyor. En güzeli de "Start" tuşuna basınca gelen ekrandan hemen araba seçimi gibi seçeneklerin bizi karşılıyor olması olmuş. Bunun yanında yarışlara girmeden önce arabamızı değiştirmek için bir seçenek olması gerçekten GT5'de olmayan ve çok gerekli bir özellikti. İyileştirmeye gidilmiş ama yeterli değil. Çünkü her yarışın kendine özel bir üst sınır PP (Performans Puanı) bulunuyor. Bu puana veya ekstra istenen özelliğe göre araba bulmak için menüden geri çıkıp satın almak adına bahsi geçen özellikte araba bulmak adına 1200 araba denizinin içine dalmak gerekiyor. Bunu biraz kolaylaştırmak adına "Tavsiye Edilen Arabalar" kısmının konması güzel olmuş ama buradan araba beğenemezseniz işiniz biraz uğraştırıcı olabiliyor.
Gran Turismo 6'nın en büyük eksiği halen kaza hasar modellemesinin olmaması diyebiliriz. Aslında böyle bir şey var. Ama yok denecek kadar az! Arabanızla 300 km hız ile bir duvara çarptığınızda otomobilinizin ön kaputunun üzerei biraz tozlanmışçasına saçma bir görsel ile karşılaşıyorsunuz. Tam yarım saat boyunca sağa sola hızlıca vurmama rağmen arabamın hala tek parça olmasını görmem hiç iyi olmadı. Çünkü hani GT6 bir araba simülasyonuydu? Gerçek hayatta kaza yapınca arabaya bir şey olmuyor mu? Arabanızda olan tek şey (o da eğer hasarı açmışsanız) motorun güçten düşmesi vb. yavaşlamalar oluyor.
Oyunun diğer bir sevmediğim kısmı da müzikleri oldu. Bir çok içeriğin Japon ağırlıklı olması eğilimi müziklerde de kendini göstermiş. Adını sanını duymadığım ve genel olarak belli bir şarkıdan kopyalandığını hissetmenizin uzun sürmeyeceği şarkılarla dolu müzik listesi... İşin garibi şarkıların neredeyse hepsi İngilizce ve o kadar zorlama bir iş gibi duruyor ki sanki sanatçılar hızlı İngilizce kursundan yeni çıkıp hemen şarkı sözü yazmışlar. Yarış oyunlarında müzik bence çok önemlidir. Bu yüzden GT5'de de yaptığım gibi PS3 üzerindeki kendi müziklerimi oyunda oynarken dinleyebilme seçeneğimin olması çok iyi oldu diyebilirim.
Son olarak değinmemiz gereken noktamız, GT6'nın çok oyunculu kısmı oluyor. Uzun saatler deneyimleyemesem de 10'un üzerinde yarış yapmak için ancak zamanım oldu. Multiplayer tarafında GT5'e göre bir çok bağlantı problemi (lag) giderilmiş. Zaten oyunlara girmeden önce bağlantı özelliklerini görebiliyorsunuz. Maksimum 16 kişiye kadar oyuncu destekleniyor. Oyun kurarken size verilen seçenekler muazzam derecede fazla tutulmuş. Hava durumundan yerdeki neme; başlama biçiminden başlangıç sıralamasına; pit stop sayısından hava akım gücünün etkinliğine ve daha sayamayacağım bir çok özelliği ayarlayabiliyorsunuz. Yarış sırasında sesli chat bulunuyor ve oda sahibi iseniz istediğiniz oyuncuyu yarıştan atabiliyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder