11 Ekim 2014 Cumartesi

ArcheAge (İnceleme)

ArcheAge (İnceleme)

Devasa online oyunlar yıllardır pek çok oyuncunun hayatının ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda. Ultima Online ile başlayan bu macera, World of Warcraft'ın bundan yaklaşık 10 yıl evvel piyasaya sürülmesiyle birlikte çok daha fazla oyuncuya hitap etmeye başladı. World of Warcraft ile birlikte çok fazla oyunsever, devasa online oyun evrenine adım atmış oldu ve pek çoğu zaten kendisini bu dünyadan bir daha da koparamadı. Aradan yıllar geçti, World of Warcraft yavaş yavaş vadesini doldurmaya başladı ve bu süre içerisinde pek çok devasa online oyun piyasaya sürüldü. Tabi bu oyunların pek çoğu istediği başarıyı yakalayamadı ve zaten bu durum oldukça normaldi, World of Warcraft gibi bir rakipleri varken işler gerçekten zordu. 

Elbette World of Warcraft'ın ardından çıkıp, başarıyı yakalayan devasa online oyunlar da yok değil. Guild Wars, Guild Wars 2, Aion ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gibi oyunlar oldukça başarılı çıkışlar yaptı. Ayı zamanda bu yapımlar halen daha yüksek bir oyuncu sayısına sahip durumdalar. Özellikle Guild Wars 2 ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn  gerçekten büyük bir başarı elde etmiş durumda olan iki oyun olmayı başardı. 

Bu saydığım oyunların arasında bir oyun daha piyasaya çıkmıştı. Rift isimli bu oyun, Trion Worlds tarafından geliştirilmiş ve 2011 yılında piyasaya sürülmüştü. Peki Rift kaliteli bir yapım mıydı? Aslına bakarsak kendi içerisinde hoş detaylara, farklılıklara sahip bir oyun yapısına sahipti ve kesinlikle kötü bir oyun değildi. Fakat oyunun oldukça World of Warcraft'a benzemesi pek çok oyuncu için; "World of Warcraft oynarım daha iyi!" gibi bir durum yarattı. Bunun dışında Rift adına yapılan en büyük hata, Trion Worlds'ün oyunun piyasa sürülmeden önce yapmış olduğu enteresan reklam sloganıydı. "We're not in Azeroth anymore" bu nasıl bir reklamdır? Bu reklamı Rift'in sitesinde gördüğüm günden beri unutamıyorum. Nasıl bir güven, nasıl bir iddiadır bu? Hala anlam verebilmiş değilim... Eğer bir yapımı (hele ki bu World of Warcraft ise) hedef alarak piyasaya oyun sunuyorsan, hedef aldığın yapımdan çok daha başarılı bir sonuç elde etmiş olman gerekir değil mi? 

Sonuç olarak baktığımızda Rift, çıkışından bir kaç ay sonra kaderini zaten belli etmişti. Tek bir sunucuyu anca doldurabilecek sayıda oyuncuyla baş başa kalan Trion Worlds, sanırım bu durumdan iyi bir ders çıkartmayı başarmıştır. Elbette ki bizim konumuz Rift yada başka devasa online oyunlar değil. Masaya yatıracağımız tek bir devasa online oyun var. ArcheAge! 

Yenilik iyidir

ArcheAge, takip edenlerinin ve bekleyenlerinin zaten bildiği üzere yaklaşık olarak 2 sene önce Kore'de XL Games tarafından piyasaya sürülmüş bir devasa online oyundu. Oyuncular uzun bir süre boyunca oyunun EU ve NA sürümlerini hangi firmanın geliştireceğini merak ettiler. ArcheAge'in Kore çıkışından yaklaşık bir sene sonra Trion Worlds, oyunu EU ve NA'ya getireceğini duyurdu. Sandbox devasa online oyun severler bu haberin ardından büyük bir heyecana kapıldı. EU ve NA versiyonu için heyecanla bekleyen oyuncular varken, oyunun Kore versiyonu için durumlar hiç açıcı şekilde ilerlemiyordu. ArcheAge Kore'de günden güne oyuncu kayıpları yaşamaktaydı. 

Şimdiyse yapım EU ve NA versiyonlarıyla oyuncuların karşısına çıkmış durumda. Peki Trion Worlds oyunun lokalizasyon işlemlerinde başarılı olabildi mi? Oyun Kore'de yaşadığı zor durumların ardından EU ve NA'da nasıl bir başarı elde edecek? Şimdi isterseniz bu soruların yanıtlarına birlikte bakalım.

Öncelikle belirtmek istiyorum ki oyunun EU ve NA versiyonlarının çıkışı gerçekten çok uzun bir zaman aldı. ArcheAge, gerçekten daha piyasada yerini alamadan yaşlanmaya başlamış bir devasa online oyun durumunda kaldı. Bu durumda özellikle, Trion Worlds'ün "Founder's Pack" adını verdiği paketlerin büyük etkisi olduğunu düşünmekteyim. Pek çok devasa online oyuncunun da aynı fikirde olduğunu zannediyorum. Zaten bu paketlerin saçmalıklarına yazımın ilerleyen kısımlarında bolca yer vereceğim merak etmeyin.

ArcheAge ben geldim!

Hikaye olarak sizlere pek bir şey sunmayan (Sandbox bir yapıda olduğundan bu konuda oyuna fazla yüklenmeyeceğim) ArcheAge'e başladığınız zaman sunucunuzu seçiyorsunuz, ardından karakter yaratma ekranı sizleri karşılıyor. Karakter yaratma ekranında öncelikle seçebileceğiniz iki farklı faction bulunmakta ve bunların altında da 4 farklı ırk sizleri bekliyor. Nuia tarafı için; Elves ve Nuians bulunuyor. Haranya tarafı içinse; Firrans ve Harani bulunmakta. Bu ırklardan bir tanesini seçiyoruz ve ardından karakterimizi kişiselleştirme ekranına adımımızı atıyoruz. Karakter kişiselleştirme olarak, oyun yeterli bir detay seviyesine sahip durumda. Bu kadar yüz detayının olduğu bir yapımda, açıkçası ben aynı detay seviyesinde beden detaylarının da olmasını beklerdim fakat karakterinizin beden özelliklerini değiştirme gibi bir seçeneğe malesef sahip değilsiniz. 

Karakter yaratma ekranında dikkat ettiğim bir diğer tuhaflıksa, yarattığım tüm karakterler (devasa online oyunlarda oldukça güzel karakter yaratırım) ne yaparsam yapayım Kore oyunlarından fırlama bir görünüme sahip oluyordu ve bu durum da beni oldukça rahatsız etti açıkçası. 

Karakterimizin görünümünü ayarladık ve şimdi sıra geldi sınıfımızı seçeceğimiz ekrana. Bu ekranda seçeneceğiniz sınıf, diğer klasik devasa online oyunlarda olduğu gibi oyun boyunca kullanacağınız sınıf anlamına gelmiyor. Aslında oyunun sınıf seçim ve özelleştirme sistemi oldukça hoş düşünülmüş. Burada seçtiğiniz sınıf ile oyuna başlıyorsunuz ve ilerleyen seviyelerde bu sınıf dışında yan sınıflar seçiyorsunuz. Yan sınıfları da seçtikçe, her sınıfın altında bulunan yeteneklerden kullanmak istediklerini aktifleştiriyorsunuz ve karakterinizin sınıfı bu seçimlerinize göre oluşmaya başlıyor. Bu sayede oyunda yüzlerce farklı sınıf yaratma şansınız bulunuyor. Bu ne kadar doğru bilemiyorum, genel olarak oyuncuların kullandığı sınıflar birbirlerine oldukça benziyor. Çünkü yapımda gerçekten bazı dengesiz karakter yapılandırmaları bulunmakta ve doğal olarak oyuncular bunlara yöneliyor. İleride gelecek olan güncellemeler ile bu denge sorunlarının ortadan kalkacağını düşünüyorum.

Adım adım ArcheAge

ArcheAge oyun dünyası olarak kesinlikle oldukça büyük bir haritaya  sahip. Oyunda gezip, dolaşabileceğiniz çok fazla bölge bulunuyor. Tüm bu bölgeler birbirlerinden oldukça farklı ve sizi sıkmayacak türde hazırlanmış. Bu noktada bahsetmek istediğim bir şey var, oyun haritalarının tamamında oyuncunun üzerinde bir boşluk hissi oluşuyor. Çevre, diğer kaliteli atmosfere sahip devasa online oyunlarda olduğu gibi dolu dolu bir yapıya sahip değil. Çevre daha çok, ucuz Kore yapımı oyunları gibi görünüyor. Durum bu olunca oyunun atmosferi adına da söylenebilecek pek olumlu şeyler olmuyor maalesef ve bunun sonucunda oyun atmosferine girmeniz pek kolay olmuyor.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

11 Ekim 2014 Cumartesi

ArcheAge (İnceleme)

ArcheAge (İnceleme)

Devasa online oyunlar yıllardır pek çok oyuncunun hayatının ayrılmaz bir parçası haline gelmiş durumda. Ultima Online ile başlayan bu macera, World of Warcraft'ın bundan yaklaşık 10 yıl evvel piyasaya sürülmesiyle birlikte çok daha fazla oyuncuya hitap etmeye başladı. World of Warcraft ile birlikte çok fazla oyunsever, devasa online oyun evrenine adım atmış oldu ve pek çoğu zaten kendisini bu dünyadan bir daha da koparamadı. Aradan yıllar geçti, World of Warcraft yavaş yavaş vadesini doldurmaya başladı ve bu süre içerisinde pek çok devasa online oyun piyasaya sürüldü. Tabi bu oyunların pek çoğu istediği başarıyı yakalayamadı ve zaten bu durum oldukça normaldi, World of Warcraft gibi bir rakipleri varken işler gerçekten zordu. 

Elbette World of Warcraft'ın ardından çıkıp, başarıyı yakalayan devasa online oyunlar da yok değil. Guild Wars, Guild Wars 2, Aion ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gibi oyunlar oldukça başarılı çıkışlar yaptı. Ayı zamanda bu yapımlar halen daha yüksek bir oyuncu sayısına sahip durumdalar. Özellikle Guild Wars 2 ve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn  gerçekten büyük bir başarı elde etmiş durumda olan iki oyun olmayı başardı. 

Bu saydığım oyunların arasında bir oyun daha piyasaya çıkmıştı. Rift isimli bu oyun, Trion Worlds tarafından geliştirilmiş ve 2011 yılında piyasaya sürülmüştü. Peki Rift kaliteli bir yapım mıydı? Aslına bakarsak kendi içerisinde hoş detaylara, farklılıklara sahip bir oyun yapısına sahipti ve kesinlikle kötü bir oyun değildi. Fakat oyunun oldukça World of Warcraft'a benzemesi pek çok oyuncu için; "World of Warcraft oynarım daha iyi!" gibi bir durum yarattı. Bunun dışında Rift adına yapılan en büyük hata, Trion Worlds'ün oyunun piyasa sürülmeden önce yapmış olduğu enteresan reklam sloganıydı. "We're not in Azeroth anymore" bu nasıl bir reklamdır? Bu reklamı Rift'in sitesinde gördüğüm günden beri unutamıyorum. Nasıl bir güven, nasıl bir iddiadır bu? Hala anlam verebilmiş değilim... Eğer bir yapımı (hele ki bu World of Warcraft ise) hedef alarak piyasaya oyun sunuyorsan, hedef aldığın yapımdan çok daha başarılı bir sonuç elde etmiş olman gerekir değil mi? 

Sonuç olarak baktığımızda Rift, çıkışından bir kaç ay sonra kaderini zaten belli etmişti. Tek bir sunucuyu anca doldurabilecek sayıda oyuncuyla baş başa kalan Trion Worlds, sanırım bu durumdan iyi bir ders çıkartmayı başarmıştır. Elbette ki bizim konumuz Rift yada başka devasa online oyunlar değil. Masaya yatıracağımız tek bir devasa online oyun var. ArcheAge! 

Yenilik iyidir

ArcheAge, takip edenlerinin ve bekleyenlerinin zaten bildiği üzere yaklaşık olarak 2 sene önce Kore'de XL Games tarafından piyasaya sürülmüş bir devasa online oyundu. Oyuncular uzun bir süre boyunca oyunun EU ve NA sürümlerini hangi firmanın geliştireceğini merak ettiler. ArcheAge'in Kore çıkışından yaklaşık bir sene sonra Trion Worlds, oyunu EU ve NA'ya getireceğini duyurdu. Sandbox devasa online oyun severler bu haberin ardından büyük bir heyecana kapıldı. EU ve NA versiyonu için heyecanla bekleyen oyuncular varken, oyunun Kore versiyonu için durumlar hiç açıcı şekilde ilerlemiyordu. ArcheAge Kore'de günden güne oyuncu kayıpları yaşamaktaydı. 

Şimdiyse yapım EU ve NA versiyonlarıyla oyuncuların karşısına çıkmış durumda. Peki Trion Worlds oyunun lokalizasyon işlemlerinde başarılı olabildi mi? Oyun Kore'de yaşadığı zor durumların ardından EU ve NA'da nasıl bir başarı elde edecek? Şimdi isterseniz bu soruların yanıtlarına birlikte bakalım.

Öncelikle belirtmek istiyorum ki oyunun EU ve NA versiyonlarının çıkışı gerçekten çok uzun bir zaman aldı. ArcheAge, gerçekten daha piyasada yerini alamadan yaşlanmaya başlamış bir devasa online oyun durumunda kaldı. Bu durumda özellikle, Trion Worlds'ün "Founder's Pack" adını verdiği paketlerin büyük etkisi olduğunu düşünmekteyim. Pek çok devasa online oyuncunun da aynı fikirde olduğunu zannediyorum. Zaten bu paketlerin saçmalıklarına yazımın ilerleyen kısımlarında bolca yer vereceğim merak etmeyin.

ArcheAge ben geldim!

Hikaye olarak sizlere pek bir şey sunmayan (Sandbox bir yapıda olduğundan bu konuda oyuna fazla yüklenmeyeceğim) ArcheAge'e başladığınız zaman sunucunuzu seçiyorsunuz, ardından karakter yaratma ekranı sizleri karşılıyor. Karakter yaratma ekranında öncelikle seçebileceğiniz iki farklı faction bulunmakta ve bunların altında da 4 farklı ırk sizleri bekliyor. Nuia tarafı için; Elves ve Nuians bulunuyor. Haranya tarafı içinse; Firrans ve Harani bulunmakta. Bu ırklardan bir tanesini seçiyoruz ve ardından karakterimizi kişiselleştirme ekranına adımımızı atıyoruz. Karakter kişiselleştirme olarak, oyun yeterli bir detay seviyesine sahip durumda. Bu kadar yüz detayının olduğu bir yapımda, açıkçası ben aynı detay seviyesinde beden detaylarının da olmasını beklerdim fakat karakterinizin beden özelliklerini değiştirme gibi bir seçeneğe malesef sahip değilsiniz. 

Karakter yaratma ekranında dikkat ettiğim bir diğer tuhaflıksa, yarattığım tüm karakterler (devasa online oyunlarda oldukça güzel karakter yaratırım) ne yaparsam yapayım Kore oyunlarından fırlama bir görünüme sahip oluyordu ve bu durum da beni oldukça rahatsız etti açıkçası. 

Karakterimizin görünümünü ayarladık ve şimdi sıra geldi sınıfımızı seçeceğimiz ekrana. Bu ekranda seçeneceğiniz sınıf, diğer klasik devasa online oyunlarda olduğu gibi oyun boyunca kullanacağınız sınıf anlamına gelmiyor. Aslında oyunun sınıf seçim ve özelleştirme sistemi oldukça hoş düşünülmüş. Burada seçtiğiniz sınıf ile oyuna başlıyorsunuz ve ilerleyen seviyelerde bu sınıf dışında yan sınıflar seçiyorsunuz. Yan sınıfları da seçtikçe, her sınıfın altında bulunan yeteneklerden kullanmak istediklerini aktifleştiriyorsunuz ve karakterinizin sınıfı bu seçimlerinize göre oluşmaya başlıyor. Bu sayede oyunda yüzlerce farklı sınıf yaratma şansınız bulunuyor. Bu ne kadar doğru bilemiyorum, genel olarak oyuncuların kullandığı sınıflar birbirlerine oldukça benziyor. Çünkü yapımda gerçekten bazı dengesiz karakter yapılandırmaları bulunmakta ve doğal olarak oyuncular bunlara yöneliyor. İleride gelecek olan güncellemeler ile bu denge sorunlarının ortadan kalkacağını düşünüyorum.

Adım adım ArcheAge

ArcheAge oyun dünyası olarak kesinlikle oldukça büyük bir haritaya  sahip. Oyunda gezip, dolaşabileceğiniz çok fazla bölge bulunuyor. Tüm bu bölgeler birbirlerinden oldukça farklı ve sizi sıkmayacak türde hazırlanmış. Bu noktada bahsetmek istediğim bir şey var, oyun haritalarının tamamında oyuncunun üzerinde bir boşluk hissi oluşuyor. Çevre, diğer kaliteli atmosfere sahip devasa online oyunlarda olduğu gibi dolu dolu bir yapıya sahip değil. Çevre daha çok, ucuz Kore yapımı oyunları gibi görünüyor. Durum bu olunca oyunun atmosferi adına da söylenebilecek pek olumlu şeyler olmuyor maalesef ve bunun sonucunda oyun atmosferine girmeniz pek kolay olmuyor.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder