1 Eylül 2014 Pazartesi

Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

            Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)


Titanfall’u açıklamak zor bir iş. Çıkışını yaptıktan sonra hem rekabetçi hem de normal FPS oyuncularını kendine çeken oyunun tüm getirdiklerinin yanında başardığı tek ve çok önemli bir  özellik vardı: Gerçek FPS ruhu.
O ruhun kaybolduğunu düşünen Unreal TournemantQuakeHalf-Life oyuncularına ilaç gibi gelmişti. Elbette sadece onları düşünerek oyun yapmak anlamsız olurdu. En azından hatırı sayılır bir satış başarı gerçekleştirebilmek için hem eski hem de yeni oyuncuların dikkatini çekmek zorundasınızdır. İşte Titanfall bunu başardı.
Belki de bu öykünün başarıyla sonuçlanmasının en büyük etkeni Respawn Entertaiment’dı. Yaşı biraz büyük olanlar onları efsane bir çıkartma sahnesiyle hatırlarken, yeni nesil ise Çernobil’de geçen muhteşem bir keskin nişancı göreviyle tanıyordu.
Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

Medal of Honour ve Call of Duty gibi oyunların arkasındaki isim olmak basit iş değildir. Zaten iki önemli marka da gidişlerinin ardından Zampela ve ekibini eminim özlüyordur. Bilmiyorum ama bu adamların elinde sanki sihirli bir değnek var ve yaptıkları oyunları oynatmayı gerçekten iyi biliyorlar.
Hem titanlar hem de pilotlar için geniş alanları ve kapalı ortamları bir arada tutmak zorunda olan ekip haritaların yapısını gerçekten ince eleyip sık dokumak zorunda. Durumun gayet farkında olan Respawn hem orijinal oyunun haritalarında hem de bir önceki DLC olan Expedition’da ince bir çizgi üzerinde duran bu dengeyi korumuştu.
Şimdi ise yepyeni içerik Frontier's Edge’in zamanı geldi. Bildiğiniz gibi bir önceki içerik sadece 3 harita getirmesinden dolayı beklentilerimi pek fazla karşılamamıştı. İnsan en azından birkaç yeni silah ve titan iyi gelir diyor ama maalesef ikinci DLC de böyle bir yenilik barındırmıyor.
Peki DLC oyunun üzerine sadece harita mı ekliyor? Aslında bu tam olarak doğru değil. Geçen sefer özel lobiler kullanıma açılmıştı. Oyunun rekabetçi yapısını doruk noktaya taşımak ve profesyonel arenada söz sahibi olabilmek için lobi sistemi büyük önem taşıyordu.
Şimdi de Titanfall oyun içi marketle tanışıyor. Aklınıza ilk gelen şey büyük ihtimalle gerçek parayla alışveriş yapılan bir mikro ödeme sistemi olmuştur. Hayır arkadaşlar öyle bir şey yok. Respawn daha oyun çıkmadan önce bu konudaki son sözü söylemişti. Oyun hiçbir şekilde mikro ödeme sistemini benimsemeyecek.Bizde doğal olarak onların sözüne güvenmek zorundayız. Fakat ileride böyle bir durum söz konusu bile olursa, başlarının epey ağrıyacağını tahmin edebiliyorum
Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

Yeni gelen Black Market’in işlevi, Burn Card sistemini daha spesifik bir hale getirmek olarak göze çarpıyor. Artık Burn Card’larınız maç sonlarını rastgele olarak dağıtılmıyor. Siz markete girip uygun olan kart destesini satın almalısınız. Standart paket 500 puanken, Premium paketle istenen miktar bir anda 50000'lere kadar çıkıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 Eylül 2014 Pazartesi

Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

            Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)


Titanfall’u açıklamak zor bir iş. Çıkışını yaptıktan sonra hem rekabetçi hem de normal FPS oyuncularını kendine çeken oyunun tüm getirdiklerinin yanında başardığı tek ve çok önemli bir  özellik vardı: Gerçek FPS ruhu.
O ruhun kaybolduğunu düşünen Unreal TournemantQuakeHalf-Life oyuncularına ilaç gibi gelmişti. Elbette sadece onları düşünerek oyun yapmak anlamsız olurdu. En azından hatırı sayılır bir satış başarı gerçekleştirebilmek için hem eski hem de yeni oyuncuların dikkatini çekmek zorundasınızdır. İşte Titanfall bunu başardı.
Belki de bu öykünün başarıyla sonuçlanmasının en büyük etkeni Respawn Entertaiment’dı. Yaşı biraz büyük olanlar onları efsane bir çıkartma sahnesiyle hatırlarken, yeni nesil ise Çernobil’de geçen muhteşem bir keskin nişancı göreviyle tanıyordu.
Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

Medal of Honour ve Call of Duty gibi oyunların arkasındaki isim olmak basit iş değildir. Zaten iki önemli marka da gidişlerinin ardından Zampela ve ekibini eminim özlüyordur. Bilmiyorum ama bu adamların elinde sanki sihirli bir değnek var ve yaptıkları oyunları oynatmayı gerçekten iyi biliyorlar.
Hem titanlar hem de pilotlar için geniş alanları ve kapalı ortamları bir arada tutmak zorunda olan ekip haritaların yapısını gerçekten ince eleyip sık dokumak zorunda. Durumun gayet farkında olan Respawn hem orijinal oyunun haritalarında hem de bir önceki DLC olan Expedition’da ince bir çizgi üzerinde duran bu dengeyi korumuştu.
Şimdi ise yepyeni içerik Frontier's Edge’in zamanı geldi. Bildiğiniz gibi bir önceki içerik sadece 3 harita getirmesinden dolayı beklentilerimi pek fazla karşılamamıştı. İnsan en azından birkaç yeni silah ve titan iyi gelir diyor ama maalesef ikinci DLC de böyle bir yenilik barındırmıyor.
Peki DLC oyunun üzerine sadece harita mı ekliyor? Aslında bu tam olarak doğru değil. Geçen sefer özel lobiler kullanıma açılmıştı. Oyunun rekabetçi yapısını doruk noktaya taşımak ve profesyonel arenada söz sahibi olabilmek için lobi sistemi büyük önem taşıyordu.
Şimdi de Titanfall oyun içi marketle tanışıyor. Aklınıza ilk gelen şey büyük ihtimalle gerçek parayla alışveriş yapılan bir mikro ödeme sistemi olmuştur. Hayır arkadaşlar öyle bir şey yok. Respawn daha oyun çıkmadan önce bu konudaki son sözü söylemişti. Oyun hiçbir şekilde mikro ödeme sistemini benimsemeyecek.Bizde doğal olarak onların sözüne güvenmek zorundayız. Fakat ileride böyle bir durum söz konusu bile olursa, başlarının epey ağrıyacağını tahmin edebiliyorum
Titanfall: Frontier's Edge (İnceleme) (DLC)

Yeni gelen Black Market’in işlevi, Burn Card sistemini daha spesifik bir hale getirmek olarak göze çarpıyor. Artık Burn Card’larınız maç sonlarını rastgele olarak dağıtılmıyor. Siz markete girip uygun olan kart destesini satın almalısınız. Standart paket 500 puanken, Premium paketle istenen miktar bir anda 50000'lere kadar çıkıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder