4 Eylül 2014 Perşembe

Resident Evil 6 (PC) (İnceleme)

Resident Evil 6 (PC)

Resident Evil gerçekten enteresan bir seri.  Genelde benzeri “dünyanın sonu” senaryoları karakterlere değil olaylara odaklanırken, Resident Evil serisinin ekseninde her zaman karakterler olmuştur. Resident Evil 6 ise, bu formülü değil ama uygulanışını değiştiriyor.

Resident Evil 6 yani bir diğer adıyla Biohazard 6, bildiğiniz gibi Resident Evil serisinin ana oyunlarının altıncısı ve 2009 yılından beri yapım aşamasında. Oldukça sevilen Resident Evil 4’ün yapımcısı Hiroyuki Kobayashi’nin önderliğinde farklı bir yaklaşımla geliştirilen Resident Evil serisinin yeni oyunu, konsol platformunda bazı yönlerden zayıf kalırken, PC için bu durum değişiyor mu acaba?

Öncelikle konsol oyunlarının PC’de olmasının en büyük artısının görsellik olduğunu söylememe gerek olmadığını düşünüyorum. Genelde görsel potansiyeli oldukça yüksek oyunlar, konsolun sınırlarında dolaşırken, PC’de bu sınırları aşıp geçer ve tam potansiyeline ulaşır. Resident Evil 6 için durum aynen bu şekilde.

Konsol versiyonunu oynayanların bildiği gibi, oyun pek çok Resident Evil karakterinin perspektifinden ayrı hikayelerin paralel birleşimleriyle şekilleniyor. Chris Redfield, Leon Kennedy, Jake Muller, Sherry Birkin ve güzeller güzeli Ada Wong. Her birinin hikayesi bazı noktalarda birleşip bazı noktalarda ayrılıyor fakat buna rağmen, aynı konsept içerisinde bütünleşiyor. Özellikle Ada Wong’un hikayesi gerçekten çok sağlam, en son onu oynamanızı öneriyorum.

Şunu belirtelim, bu Resident Evil oyunu şu ana kadar üzerinde en kalabalık ekibin çalıştığı RE oyunu, bu sebeple belirgin bir kalite artışı gözlenebiliyor. Ne diyordum, farklı karakterler ve farklı hikayeler var, bunları özellikle kooperatif bir şekilde arkadaşlarınızla oynadığınız zaman oldukça keyifli oluyorlar. Online Co-Op ve Split Screen destekleyen Resident Evil 6, RE tecrübesini arkadaşlarınızla birlikte tecrübe etmeniz için tasarlanmış bir oyun. Yani şart değil ama önerilir.

Belki duymuşsunuzdur, Resident Evil 6 çok büyük tartışmalara mahal verdi, peki fakat bu tartışmalar neden çıktı dersiniz? Öncelikle Capcom bu sefer oldukça radikal bir karar vererek serinin ana tasarım elementlerini değiştirmiş. Resident Evil serisinin o sevdiğimiz ağırlığı ve atmosferini sağlayan pek çok şey artık yok (ateş ederken karakterin olduğu yerde durması vs.) bu oyun tecrübesini farklılaştırmış bunu söylemem gerekiyor. Yani Ada Wong ile uçan tekme atarak yere düşürdüğüm yaratıkların kafasını 1 metrelik otomatik arbaletim ile ezip daha sonra takla atarak arkamda bulunan zombinin kafasına ok atıyorsam, bir şeyler değişik demektir.

Resident Evil 6 (PC)


Resident Evil 6 bir “Survival Horror” oyunu değil, serinin hayranlarının en büyük eleştirileri buna oldu sanırım. Resident Evil 6 bir aksiyon oyunu, eğer beklediğiniz ve özlediğiniz Survival Horror elementlerini arayacaksanız, bence hiç bulaşmayın çünkü artık oldukça hareketli bir RE var.

Peki ama bu Resident Evil 6’yı kötü bir oyun yapar mı? Kötü bir oyun yapmaz, bence kötü bir Resident Evil’da yapmaz. Her serinin köklerine bağlı kalmayıp farklı bir şeyler yapma hakkı vardır ve bence Capcom bu hakkı RE6’da kullanarak iyi bir iş çıkartmış.

Konsol serileri PC’ye aktarıldığında genelde pek çok dertten müzdarip olur, Resident Evil 6 bu sıkıntıların çoğunu oyuncuya hissettirmiyor fakat yine de varlar. Özellikle kamera açıları ve PC kontrolleri biraz sapıtık. Bu genel oyun tecrübesine muazzam bir darbe indirmiyor yine de oldukça can sıkıcı. Grafiklerden üstte bahsetmiştim fakat altını bir kez daha çizmekte sakınca görmüyorum, Resident Evil 6 PC’nin bütün gücünü kullanıyor, görsellik, tasarımlar ve grafikler gerçekten oldukça hoş ve göz doyurucu. Zombiler dışında savaşacağınız J’avo isimli yeni düşmanlar sürekli olarak değişip mutasyon geçirerek sizi görsel anlamda çok rahatsız ediyor, bunu detay seviyesine bağlıyorum.

Şunu söylemem gerekiyor, oyun aksiyon olmuş olabilir fakat bu yapımı kolaylaştırmıyor. 
Resident Evil 6 oldukça zor bir oyun, farklı yaratık türleri ve özellikle birbirlerine sürekli olarak zombilerden farklı bir şekilde destek veren J’avo’lar çok can sıkıyor. Vurursun ölmez, kafasını ezmedikçe mutasyon geçirir, mutasyon geçirdikçe güçlenir. Gerçekten bir yerden sonra insan saçını başını yolacak gibi oluyor. Oyun ise bu aksiyon kartını kullanarak üzerinize balya balya J'avo göndermekten aşağı kalmıyor doğrusu.
J’avo’lar ile savaşabiliyor olmanız onları hemen öldürebileceğiniz anlamına gelmiyor ne yazık ki. Resident Evil serilerinin imzası haline gelmiş olan cephanesizlik burada da devam ediyor. Beş düşmandan birisinde düşen cephaneler hazine kadar değerliyken, düşmanlarınızla savaşmak yerine kaçabildiğiniz zaman kaçmayı tercih edin, bazı yaratıklara karşı gerçekten bir şey yapabilmeniz çok zor, özellikle şu sürü halinde gelen sinekleri öldürmesi epey sıkıntılı, vızıldama duyduğunuz an kaçın. 
Resident Evil 6 (PC) (İnceleme)
Bir dikkatimi çeken ve atmosferi destekleyen şey ise karakteriniz çok fazla hasar alınca hemen ölmüyor, onun yerine yere düşüyor ve kendini bir nebze savunabiliyor, sürünebiliyor, açıkçası bu oyunun atmosferine oldukça olumlu etki etmiş, çaresizlik ve umutsuzluk içinde düşmanlarınızın arasından sürünmeye çalışmak drama dozunu arttırmakta.
Silah değişimi ve eşya kullanımı artık oldukça hızlı. Çatır çatır silah değiştirebildiğiniz için oyunun akışı bir an bile yavaşlamıyor. Oyunun bazı yerlerinde God of War’da gördüğümüz ve çoğu modern aksiyon oyununda kullanılan “Doğru zamanda tuşa bas ve güzel şeyler olsun” formülünün uygulandığını görüyoruz. Bu bazı yerlerde laf olsun diye kullanılmış gibi ve ciddi anlamda atmosferi baltalamakta.
Müzik ve sese değinecek olursam, çok bir değişiklik yok, Resident Evil atmosferini destekleyen müzikler ve seslerin seçimi yine aynı. Zaten RE serisi asla müzikleriyle öne çıkan bir yapım olmamıştı Silent Hill aksine.
Resident Evil 6, eğer Resident Evil hayranıysanız, PC’de kesinlikle denenmesi gereken bir oyun, tabii bu oyunun ne kadar Resident Evil olup olmadığı tartışılır çünkü artık tamamen başka bir oyun gibi hissettiriyor.
Bütün bunlara rağmen, kötü kamera açıları, konsol tarzının PC’ye geçirilirken kaybedilen işlevselliği ve serinin aksiyona dönüşmesinden rahatsız olmayacaksanız, Resident Evil 6’yı hikayeyi takip edenler kesinlikle oynamalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

4 Eylül 2014 Perşembe

Resident Evil 6 (PC) (İnceleme)

Resident Evil 6 (PC)

Resident Evil gerçekten enteresan bir seri.  Genelde benzeri “dünyanın sonu” senaryoları karakterlere değil olaylara odaklanırken, Resident Evil serisinin ekseninde her zaman karakterler olmuştur. Resident Evil 6 ise, bu formülü değil ama uygulanışını değiştiriyor.

Resident Evil 6 yani bir diğer adıyla Biohazard 6, bildiğiniz gibi Resident Evil serisinin ana oyunlarının altıncısı ve 2009 yılından beri yapım aşamasında. Oldukça sevilen Resident Evil 4’ün yapımcısı Hiroyuki Kobayashi’nin önderliğinde farklı bir yaklaşımla geliştirilen Resident Evil serisinin yeni oyunu, konsol platformunda bazı yönlerden zayıf kalırken, PC için bu durum değişiyor mu acaba?

Öncelikle konsol oyunlarının PC’de olmasının en büyük artısının görsellik olduğunu söylememe gerek olmadığını düşünüyorum. Genelde görsel potansiyeli oldukça yüksek oyunlar, konsolun sınırlarında dolaşırken, PC’de bu sınırları aşıp geçer ve tam potansiyeline ulaşır. Resident Evil 6 için durum aynen bu şekilde.

Konsol versiyonunu oynayanların bildiği gibi, oyun pek çok Resident Evil karakterinin perspektifinden ayrı hikayelerin paralel birleşimleriyle şekilleniyor. Chris Redfield, Leon Kennedy, Jake Muller, Sherry Birkin ve güzeller güzeli Ada Wong. Her birinin hikayesi bazı noktalarda birleşip bazı noktalarda ayrılıyor fakat buna rağmen, aynı konsept içerisinde bütünleşiyor. Özellikle Ada Wong’un hikayesi gerçekten çok sağlam, en son onu oynamanızı öneriyorum.

Şunu belirtelim, bu Resident Evil oyunu şu ana kadar üzerinde en kalabalık ekibin çalıştığı RE oyunu, bu sebeple belirgin bir kalite artışı gözlenebiliyor. Ne diyordum, farklı karakterler ve farklı hikayeler var, bunları özellikle kooperatif bir şekilde arkadaşlarınızla oynadığınız zaman oldukça keyifli oluyorlar. Online Co-Op ve Split Screen destekleyen Resident Evil 6, RE tecrübesini arkadaşlarınızla birlikte tecrübe etmeniz için tasarlanmış bir oyun. Yani şart değil ama önerilir.

Belki duymuşsunuzdur, Resident Evil 6 çok büyük tartışmalara mahal verdi, peki fakat bu tartışmalar neden çıktı dersiniz? Öncelikle Capcom bu sefer oldukça radikal bir karar vererek serinin ana tasarım elementlerini değiştirmiş. Resident Evil serisinin o sevdiğimiz ağırlığı ve atmosferini sağlayan pek çok şey artık yok (ateş ederken karakterin olduğu yerde durması vs.) bu oyun tecrübesini farklılaştırmış bunu söylemem gerekiyor. Yani Ada Wong ile uçan tekme atarak yere düşürdüğüm yaratıkların kafasını 1 metrelik otomatik arbaletim ile ezip daha sonra takla atarak arkamda bulunan zombinin kafasına ok atıyorsam, bir şeyler değişik demektir.

Resident Evil 6 (PC)


Resident Evil 6 bir “Survival Horror” oyunu değil, serinin hayranlarının en büyük eleştirileri buna oldu sanırım. Resident Evil 6 bir aksiyon oyunu, eğer beklediğiniz ve özlediğiniz Survival Horror elementlerini arayacaksanız, bence hiç bulaşmayın çünkü artık oldukça hareketli bir RE var.

Peki ama bu Resident Evil 6’yı kötü bir oyun yapar mı? Kötü bir oyun yapmaz, bence kötü bir Resident Evil’da yapmaz. Her serinin köklerine bağlı kalmayıp farklı bir şeyler yapma hakkı vardır ve bence Capcom bu hakkı RE6’da kullanarak iyi bir iş çıkartmış.

Konsol serileri PC’ye aktarıldığında genelde pek çok dertten müzdarip olur, Resident Evil 6 bu sıkıntıların çoğunu oyuncuya hissettirmiyor fakat yine de varlar. Özellikle kamera açıları ve PC kontrolleri biraz sapıtık. Bu genel oyun tecrübesine muazzam bir darbe indirmiyor yine de oldukça can sıkıcı. Grafiklerden üstte bahsetmiştim fakat altını bir kez daha çizmekte sakınca görmüyorum, Resident Evil 6 PC’nin bütün gücünü kullanıyor, görsellik, tasarımlar ve grafikler gerçekten oldukça hoş ve göz doyurucu. Zombiler dışında savaşacağınız J’avo isimli yeni düşmanlar sürekli olarak değişip mutasyon geçirerek sizi görsel anlamda çok rahatsız ediyor, bunu detay seviyesine bağlıyorum.

Şunu söylemem gerekiyor, oyun aksiyon olmuş olabilir fakat bu yapımı kolaylaştırmıyor. 
Resident Evil 6 oldukça zor bir oyun, farklı yaratık türleri ve özellikle birbirlerine sürekli olarak zombilerden farklı bir şekilde destek veren J’avo’lar çok can sıkıyor. Vurursun ölmez, kafasını ezmedikçe mutasyon geçirir, mutasyon geçirdikçe güçlenir. Gerçekten bir yerden sonra insan saçını başını yolacak gibi oluyor. Oyun ise bu aksiyon kartını kullanarak üzerinize balya balya J'avo göndermekten aşağı kalmıyor doğrusu.
J’avo’lar ile savaşabiliyor olmanız onları hemen öldürebileceğiniz anlamına gelmiyor ne yazık ki. Resident Evil serilerinin imzası haline gelmiş olan cephanesizlik burada da devam ediyor. Beş düşmandan birisinde düşen cephaneler hazine kadar değerliyken, düşmanlarınızla savaşmak yerine kaçabildiğiniz zaman kaçmayı tercih edin, bazı yaratıklara karşı gerçekten bir şey yapabilmeniz çok zor, özellikle şu sürü halinde gelen sinekleri öldürmesi epey sıkıntılı, vızıldama duyduğunuz an kaçın. 
Resident Evil 6 (PC) (İnceleme)
Bir dikkatimi çeken ve atmosferi destekleyen şey ise karakteriniz çok fazla hasar alınca hemen ölmüyor, onun yerine yere düşüyor ve kendini bir nebze savunabiliyor, sürünebiliyor, açıkçası bu oyunun atmosferine oldukça olumlu etki etmiş, çaresizlik ve umutsuzluk içinde düşmanlarınızın arasından sürünmeye çalışmak drama dozunu arttırmakta.
Silah değişimi ve eşya kullanımı artık oldukça hızlı. Çatır çatır silah değiştirebildiğiniz için oyunun akışı bir an bile yavaşlamıyor. Oyunun bazı yerlerinde God of War’da gördüğümüz ve çoğu modern aksiyon oyununda kullanılan “Doğru zamanda tuşa bas ve güzel şeyler olsun” formülünün uygulandığını görüyoruz. Bu bazı yerlerde laf olsun diye kullanılmış gibi ve ciddi anlamda atmosferi baltalamakta.
Müzik ve sese değinecek olursam, çok bir değişiklik yok, Resident Evil atmosferini destekleyen müzikler ve seslerin seçimi yine aynı. Zaten RE serisi asla müzikleriyle öne çıkan bir yapım olmamıştı Silent Hill aksine.
Resident Evil 6, eğer Resident Evil hayranıysanız, PC’de kesinlikle denenmesi gereken bir oyun, tabii bu oyunun ne kadar Resident Evil olup olmadığı tartışılır çünkü artık tamamen başka bir oyun gibi hissettiriyor.
Bütün bunlara rağmen, kötü kamera açıları, konsol tarzının PC’ye geçirilirken kaybedilen işlevselliği ve serinin aksiyona dönüşmesinden rahatsız olmayacaksanız, Resident Evil 6’yı hikayeyi takip edenler kesinlikle oynamalı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder